האתר מתעדכן תדיר בתכנים חדשים, מוזמנים לגלוש שוב

הנושאים שעל הפרק

  • שיתוף שקיפות ותודעת שירות לתושב- הובלת המועצה וניהולה יושתתו על תפיסת עולם הדוגלת בעקרונות של שקיפות ושיתוף. הנחת המוצא היא ששיתוף התושבים ובעלי התפקידים בתהליכי קבלת ההחלטות יעודד יזמות, ייטב את תהליכי קבלת ההחלטות, יקדם את האמון בין המועצה לתושבים ויהווה מודל ערכי וחינוכי לחיים בחברה דמוקרטית פלורליסטית. המועצה תהיה פרואקטיבית ותיזום שירותים שונים מתוך מחויבות לנתינת שירות ציבורית מעולה.  בין היתר תונהג "דלת פתוחה" לתושבים אצל ראש המועצה וחברי מועצה בתחומי האחריות שיטפלו בהם.
  • ביטחון – נושא הביטחון אינו מטופל כיום במקצועיות וברצינות הראויה. זה בנפשנו! ישנן בעיות משמעותיות בתחום זה כמו מוכנות הכפר לשעת חירום, נסיעה פרועה ברחבי הכפר והטרדות חוזרות ונשנות של נערות ונערים צעירים ברחובות.  יהיה טיפול מעמיק ויסודי במוכנות הכפר על כל המשתמע מכך לאירועי חירום שעלולים להתרחש, ופעולה נחושה ועיקשת  להחזרת הביטחון האישי ברחובותינו בדרכים שונות כמו למשל הקמת שיטור קהילתי בשיתוף משטרת ישראל, והקמת פורום ביטחון ושכנות אזורי.    
  • בטיחות ובריאות – בתחום זה נפעל לטיפול בכל הנוגע למפגעי אש + הוספת נקודות כיבוי היכן שצריך. הקמת מערך לשירותי חירום בריאותיים שייתן מענה לבעיות חירום בשעות הלילה והחגים. בכלל זה העמדת אמבולנס כוננות קבוע בכפר + עידוד תושבים להתנדב לקורס נהגי אמבולנס ובניית כיתת כוננות – עזרה ראשונה. הקמת צוות צח"י (צוות חירום יישובי). 
  • הטבות המס – כבר כשעלה הנושא לפני כ-14 שנה טען ניר בישיבת המועצה שהחלפת השטחים עם מעלות אינה הפתרון המתאים. לא נפסיק את הפעילות המשפטית המתקיימת בנושא מאחר שכבר החלה. במקביל ניר יפעל בנחישות מול כל הגורמים הפוליטיים והמקצועיים הנוגעים לנושא,  יפעיל את כל הקשרים והכישורים ולא ירפה– אם נרצה ונעשה (בדרך הנכונה) יחזרו הטבות המס! אין זו אגדה…
  • יוקר המחיה בכפר ורדים- גם נושא זה אינו גזירת גורל! נפעל להורדת העלויות הגבוהות המושתות עלינו התושבים. ניתן ליעל את תקציב המועצה ולדאוג להורדת העלויות  בפעילויות השונות הן בחינוך הפורמאלי והן בחינוך הבלתי פורמאלי בעבור הילדים ובני הנוער כמו גם באוכלוסייה הבוגרת. נשמור ואף נשפר את האיכויות והמגוון!
  • חינוך – החינוך הינו מנוע הצמיחה לפיתוח קהילה ערכית תורמת ומשפיעה.  המועצה בראשות ניר תיזום, תשקיע משאבים ותקדם תהליכים במטרה לשפר, להשביח ולחדש את מערכת החינוך בכפר ורדים ולהפכה למובילה וייחודית. מערכת החינוך תותאם למאה ה-21 ומעבר לכך, בהובלת אנשי ונשות החינוך ובשיתוף תושבי ותושבות הכפר. מערכת החינוך בכפר תראה במגוון ובשונות ערכים שהם מנוף לצמיחה. מערכת החינוך תפעל לאפשר לכל ילד וילדה למצות את הפוטנציאל הגלום בהם במגוון תחומים בהתאם לצרכיהם, תחומי העניין שלהם ורצונותיהם.
  • חינוך בלתי פורמאלי – המועצה תקצה משאבים כולל כוח אדם עידוד ותמיכה בתנועות הנוער. המועצה תפעל בשיתוף עם הנוער ותנסח דרכים בהן לבנות ובני הנוער תהיה השפעה ואף אחריות בתחומים הקשורים אליהם. תיזום ותייצר תכנים מותאמים  ופעילויות מותאמות לשעות הפנאי. ספורט – המועצה תפעל הן לפיתוח ושיפור תשתיות מתקני הספורט השונים והן לפיתוח ענפי ספורט מגוונים לכלל האוכלוסיות. 
  • יזמות ופיתוח כלכלי –. השגת יעד זה תיצור מקורות הכנסה נוספים למועצה, תוסיף למיתוג הכפר כמרכז יזמות וטכנולוגיה של הגליל המערבי ואף תהווה מקור משיכה לאוכלוסיות מגוונות. בניה והפעלה בהקדם של אזור התעשיה החדש – עם דגש על תעשיות טכנולוגיות מתקדמות – שיהווה בסיס לפעילות עסקית ויזמות של כל שכבות הגיל ביישוב ושילוב בין דורי ביניהם. נקים צוות הגוי של מנהלים בכירים מחברות התעשיה המובילות באזור (ישקר, רפאל, פלסן סאסא, אלביט) לגיבוש וקדום הבאת חברות מובילות לפארק, הקמת חממה טכנולוגית וכד'.

  • הגיל השלישי – המחויבות לאפשר לבנות ובני הגיל השלישי לחיות את חייהם בכבוד בקהילה, תוך שמירה על זכויותיהם, איכות חיים מיטבית ומימוש עצמי היא עוגן מרכזי בחוסן הקהילתי ומשאב חיוני להנחלת מורשת הקהילה והכפר לדור הבא. ימונה מנהל.ת לטיפול בקבוצה משמעותית זו עם יכולת יזמית וארגונית ותקציב הולם להשגת יעדים כמו: הקמת מרכז שירותים ייעודי , איגום וחיזוק קבוצות המתנדבים הרבות, שירותי חירום ועוד. 
  • איכות חיים סביבה וקיימות – המועצה תהיה רשות מובילה ויוזמת בתחום הסביבה והקיימות. קיימות ואיכות סביבה הם תנאי למימוש רווחת חייהם של כל תושבת ותושב בכפר. המועצה תפעל לניצול אנרגיה סולרית בצורה יעילה ומיטיבה, חיזוק מחלקת שפ"ע והגברת טיפול בפסולת ברחובות. הגברת המודעות למיון פסולת במקור, דרישה בלתי מתפשרת מיזמים שונים לגבי השלמת חזות הסביבה וטיפול בתשתיות לפני קבלת טופס 4 מהמועצה ועוד.
  • בריאות –  המועצה תיזום, תוביל ותתכלל את קידום תחום הבריאות, בשיתוף קופות החולים וזאת לטובת הבטחת בריאותם של תושבי ותושבות הכפר, תוך מתן מענים מותאמים בגילאים השונים החל מהגיל הרך וכלה באוכלוסייה הוותיקה. המועצה תעזור ותקל על חולות וחולים ותאפשר הקלות למשפחות המתמודדות עם מחלות קשות.
  • שוויון מגדרי – המועצה תהיה מחויבת לקידום שוויון מגדרי מגיל לידה ועד גיל הזהב בכל מרחב חינוכי וציבורי. המועצה תהיה "שווה" ותספק מרחב שוויוני לנשים וגברים וללהט"בים הן במתן שירותים קהילתיים והן בחלוקת משאבים והנגשתם באופן שאינו מוטה מגדרית.
  • צעירות וצעירים, בנות ובנים חוזרים – צעירות וצעירים הם המנוע העיקרי לצמיחת הכפר ולפיתוח קהילתי וכלכלי. יש חשיבות אסטרטגית ממדרגה ראשונה ביצירת תנאים שישאירו את האוכלוסייה הצעירה בכפר, יאפשרו ויעודדו חזרת בנות ובנים לבנות את ביתם ולהקים את משפחתם כאן בכפר ורדים, ויהוו מוקד משיכה עבור צעירות וצעירים נוספים. המועצה בראשות ניר תפעל לכך בנחישות, תיזום ותתכלל מגוון מענים ופעילויות, בכלל זה מקומות תעסוקה, דיור בר השגה, השכלה, היצע תרבותי וספורטיבי עשיר ומגוון, ופעילות קהילתית מותאמת. 
  • פיתוח שלב ג – כפר ורדים נמצא בתחילת הפיתוח של שלב ג', אנו נדאג להתאים את קצב הפיתוח וצורתו לצביון הכפר, הן מבחינת חזותית ובמיוחד מבחינת ההתאמה לקהילה.  
  • תחבורה – הכפר גדל וממשיך לגדול. מערך הכבישים ובמיוחד היציאות והכניסות לכפר אינו מותאם למציאות החדשה. נפעל לחיבור הכפר לכביש מעלות תפן בכיכר, נפעל לסלילת כביש המחבר את ינוח ג'ת לכביש מעלות תפן לא דרך כפר ורדים. נפעל לחיבור מסודר של שלב ג' לכביש תרשיחא עין יעקב ולהרחבת ושיפור כביש תרשיחא-צומת המחצבה. אנו רואים חשיבות גדולה מאד הן לנוער והן לאוכלוסייה המבוגרת במציאת פתרון יעיל להסעה והתניידות בתוך הכפר ומחוצה לו  ונפעל למימושו בהקדם. נפעל לפתרון בעיות החניה ברחבי הכפר.
  • כפר אומנים ותיירות – פיתוח משאבי הכפר כעוגנים במיצוב ומיתוג כפר ורדים כיעד תיירותי בדגש על אומנות וחיים בגליל במישור הלאומי והבינלאומי. המועצה בראשות ניר תוביל, תיזום ותתכלל את כל העושר התיירותי הנזכר, תפתח, תקדם ותפרסם את המרחבים הפתוחים התיירותיים של הכפר, את המוזאונים, הצימרים, והמגוון האנושי המיוחד כדי להפוך את כפר ורדים לפנינה תיירותית מובילה.
  • מרכז מסחרי וקאנטרי –  המועצה תפעל ל"החייאת" המרכז הנוכחי ופיתוחו ו/או להקמת מרכז נוסף באחד המקומות המיועדים לכך בתב"ע. המועצה תפעל שהמרכזים יספקו שירותים מגוונים ובמועדים ושעות מספקים מבחינת התושבים. מחלקת הרישוי והפיקוח תוודא שהמרכזים יהיו ברמת איכות ותחזוקה גבוהים.

 

יש נושאים רבים נוספים לטפל בהם והאתגרים העומדים בפנינו הם רבים. אני בא לשרת אתכם  בדרך של עבודה קשה ומעמיקה, נחישות למציאת פתרונות, יצירתיות ושיתוף. בכל יום מצטרפים אלינו  עוד תושבים ותושבות בנכונות  לתת כתף ולפעול תוך השמת טובת הציבור לפני טובתם האישית. מתוכם.ן יבחרו לרשימה למועצה המועמדים המתאימים ביותר. הרשימה תתפרסם במועד המתאים.

אנו מזמינים גם אתכם להצטרף
ניר וחברי סיעת דרך ערך   

החזון שלנו

  • שיתוף ושקיפות – הובלת המועצה וניהולה יושתתו על תפיסת העולם הדוגלת בעקרונות של שקיפות ושיתוף. הנחת המוצא היא ששיתוף התושבים ובעלי התפקידים בתהליכי קבלת ההחלטות יעודד יזמות, ייטב את תהליכי קבלת ההחלטות, יקדם את האמון בין המועצה לתושבים ויהווה מודל ערכי וחינוכי לחיים בחברה דמוקרטית פלורליסטית.  תונהג "דלת פתוחה" לתושבים אצל ראש המועצה וחברי מועצה בתחומי האחריות שיטפלו בהם.
  • ביטחון – הגברת הפיקוח והאכיפה ברחבי הכפר על ידי הוספת מצלמות במקומות מועדים, הקמת שיטור קהילתי ביחד עם תחנת משטרת מעונה, הקמת כיתת כוננות. הקמת פורום ביטחון ושכנות אזורי, בשיתוף שכנינו ממעלות תרשיחא, מעונה, עין יעקב, ינוח ג'ת.
  • בטיחות ובריאות – טיפול בכל הנוגע למפגעי אש + הוספת נקודות כיבוי היכן שצריך. הקמת מערך לשירותי חירום בריאותיים שייתן מענה לבעיות שמתעוררות בשעות שקופות החולים סגורות (לילה, חגים וכד). בכלל זה העמדת אמבולנס כוננות קבוע בכפר + עידוד תושבים להתנדב לקורס נהגי אמבולנס ובניית כיתת כוננות – עזרה ראשונה. הקמת צוות צח"י (צוות חירום יישובי). 
  • הטבות המס – הדרך בה הנושא מטופל לא תצלח לצערי. כבר שעלה הנושא לפני כ-14 שנה טענתי (בישיבת המועצה) שהחלפת השטחים עם מעלות אינה הפתרון. לא נפסיק את הפעילות המשפטית המתקיימת בנושא מאחר שכבר החלה. במקביל אשוחח עם כל הגורמים הפוליטיים והמקצועיים הנוגעים לנושא, אפעיל את כל הקשרים והכישורים ולא ארפה – אם נרצה ונעשה (בדרך הנכונה) יחזרו הטבות המס! אין זו אגדה…
  • חינוך – יש לנו מערכת חינוך טובה! החינוך הנו מנוע הצמיחה לפיתוח קהילה ערכית תורמת ומשפיעה על עיצוב דמותה של ההקהילה בכפר ורדים ובישראל. המועצה בראשותי תיזום, תשקיע משאבים ותקדם תהליכים במטרה לשפר, להשביח ולחדש את מערכת החינוך בכפר ורדים ולהפכה למובילה וייחודית. מערכת החינוך תותאם למאה ה-21 ומעבר לכך, בהובלת אנשי ונשות החינוך ובשיתוף תושבי ותושבות הכפר. מערכת החינוך בכפר תראה במגוון ובשונות ערכים שהם מנוף לצמיחה. מערכת החינוך תפעל לאפשר לכל ילד וילדה למצות את הפוטנציאל הגלום בהם במגוון תחומים בהתאם לצרכיהם, תחומי העניין שלהם ורצונותיהם.
  • חינוך בלתי פורמאלי – המועצה תקצה משאבים כולל כוח אדם ועידוד ותמיכה בתנועות הנוער. המועצה תיתן לנוער עצמו להפעיל את מועדון הנוער (בפיקוח), תיזום ותייצר תכנים מותאמים כך שבנות ובני הנוער ימצאו בכפר מענה לפעילויות שלהם בשעות הפנאי. המועצה תעודד הפעלת חוגים איכותיים המתאימים לנוער בעלויות סבירות.
  • יזמות ופיתוח כלכלי – בניה והפעלה בהקדם של אזור התעשיה החדש – עם דגש על תעשיות טכנולוגיות מתקדמות – שיהווה בסיס לפעילות עסקית ויזמות של כל שכבות הגיל ביישוב ושילוב בין דורי ביניהם. נקים צוות הגוי של מנהלים בכירים מחברות התעשיה המובילות באזור (ישקר, רפאל, אלביט) לגיבוש וקדום הבאת חברות מובילות לפארק, הקמת חממה טכנולוגית וכד'. השגת יעד זה תיצור גם מקורות הכנסה נוספים למועצה ותוסיף למיתוג הכפר כמרכז יזמות וטכנולוגיה של הגליל המערבי/גוש תפן.
  • הגיל השלישי – המחויבות לאפשר לבנות ובני הגיל השלישי לחיות את חייהם בכבוד בקהילה, תוך שמירה על זכויותיהם, איכות חיים מיטבית ומימוש עצמי היא עוגן מרכזי בחוסן הקהילתי ומשאב חיוני להנחלת מורשת הקהילה והכפר לדור הבא. אוכלוסיית הגיל השלישי (60+) מהווה כ- 20% מהציבור בכפר , אולם אינה מקבלת התייחסות בהתאם למשקלה ותרומתה הערכית והכלכלית בעבר ובהווה. ימונה מנהל בכיר לטיפול בקבוצה משמעותית זו עם יכולת יזמית וארגונית ותקציב הולם להשגת יעדים כמו: הקמת מרכז שירותים ייעודי לכלל הקבוצה (כמו ברוב המועצות באזור), איגום וחיזוק קבוצות המתנדבים הרבות, שרותי חירום. 
  • איכות חיים סביבה וקיימות – המועצה תהיה רשות מובילה ויוזמת בתחום הסביבה והקיימות, על מנת לשמור על משאבי הטבע ועל סביבה ירוקה ונקייה ממפגעים ועל מנת לשפר את חיינו מבחינה בריאותית, קהילתית וכלכלית. קיימות ואיכות סביבה הם תנאי למימוש רווחת חייהם של כל תושבת ותושב בכפר. הפיכת הישוב למוביל אנרגטי- גג סולרי לכל מבנה ציבורי בכפר ועידוד בתים פרטיים להשתלבות בפרויקט. יצירת קשר עם חברות סולאריות שיהפכו את כפר ורידם למודל ישראלי לחיסכון באנרגיה והצלחה כלכלית. חיזוק מחלקת שפ"ע והגברת אכיפת חוקי עזר בנושאי סביבה וניקיון- הגברת טיפול בפסולת ברחובות. הגברת המודעות למיון פסולת במקור (בבית) והקפדה על מקסימום מחזור ברשות הפרט וברשות הכלל. תוכנית קומפוסט לכל בית בעידוד המועצה. דרישה בלתי מתפשרות מהיזמים לגבי השלמת חזות הסביבה וטיפול בתשתיות לפני קבלת טופס 4 מהמועצה.
  • בריאות –  המועצה תיזום, תוביל ותתכלל את קידום תחום הבריאות, בשיתוף קופות החולים וזאת לטובת הבטחת בריאותם של תושבי ותושבות הכפר, תוך מתן מענים מותאמים בגילאים השונים החל מהגיל הרך וכלה באוכלוסייה הוותיקה. המוצעה תעזור ותקל על חולות וחולים ותאפשר הקלות כולל בארנונה למשפחות המתמודדות עם מחלות קשות.
  • שיוון מגדרי – המועצה תהיה מחויבת לקידום שוויון מגדרי מגיל לידה ועד זיקנה בכל מרחב חינוכי וציבורי. המועצה תפעל למען ייצוג מאוזן מבחינה מגדרית במוקדי קבלת ההחלטות והמוסדות השונים, והבטחת מתן הזדמנויות שוות בכפר ללא אפליה מגדרית. המועצה תהיה "שווה" ותספק מרחב שוויוני לנשים וגברים וללהט"בים הן במתן שירותים קהילתיים והן בחלוקת משאבים והנגשתם באופן שאינו מוטה מגדרית.
  • המועצה תפעל למען ייצוג מאוזן מבחינה מגדרית במינויים, בתהליכי קבלת ההחלטות, וכן במאפייני השיח בכל האגפים, המחלקות ותאגידי המועצה.
  • צעירות וצעירים, בנות ובנים חוזרים – צעירות וצעירים הם המנוע העיקרי לצמיחת הכפר ולפיתוח קהילתי וכלכלי. המועצה רואה חשיבות אסטרטגית ביצירת תנאים שישאירו את האוכלוסייה הצעירה בכפר, יאפשרו ויעודדו חזרת בנות ובנים לבנות את ביתם ולהקים את משפחתם כאן בכפר ורדים, ויהוו מוקד משיכה עבור צעירות וצעירים נוספים. 
  • המועצה תיזום ותתכלל מגוון מענים ופעילויות לטובת צעירים וצעירות ומשפחות צעירות, בכלל זה מקומות תעסוקה, דיור בר השגה, השכלה, היצע תרבותי וספורטיבי עשיר ומגוון, ופעילות קהילתית מותאמת. מתוך הבנה שהצעירות והצעירים יודעים מה באמת חשוב להם, נציגותיהם ונציגיהם ישולבו בצוותים ובכל תהליכי קבלת ההחלטות בנושא.  
  • אזור התעשיה, יזמות, ופיתוח מקורות תעסוקה והשכלה – אנו רואים חשיבות רבה במיתוגו של הכפר כיצירתי ויוזם בתחום ההייטק וההשכלה הגבוה.   חממה/מרכז יזמות: יהווה בית ל 10-15 חברות סטארט-אפ של יזמים מהישוב והאזור. יכלול ויתמקד בשיתוף פעולה עם חברות תעשייתיות מובילות כמו: ישקר, אלביט, רפאל.  
  • עתיד הכפר – כפר ורדים נמצא בתחילת הפיתוח של שלב ג', אנו נדאג להתאים את קצב הפיתוח וצורתו לצביון הכפר, הן מבחינת הצורה החזותית ובמיוחד מבחינת ההתאמה לקהילה.  
  • תחבורה – הכפר גדל וממשיך לגדול מערך הכבישים ובמיוחד היציאות והכניסות לכפר אינו מותאם למציאות החדשה. נפעל לחיבור הכפר לכביש מעלות תפן בכיכר, נפעל לסלילת כביש המחבר את ינוח ג'ת לכביש מעלות תפן לא דרך כפר ורדים. נפעל לחיבור מסודר של שלב ג' לכביש תרשיחא עין יעקוב ולהרחבת ושיפור כביש תרשיחא-צומת המחצבה. בתוך הכפר-  אנו רואים חשיבות גדולה מאד הן לנוער והן לאוכלוסייה המבוגרת במציאת פתרון יעיל להסעה, נפעל לשני קווי הסעה קבועים של רכבי גולף על מנת לתת מענה לצרכים. נפעל ליצירת מקומות חניה נוספים הן באזור המרכז המסחרי הקנטרי ומועדון 50+ וחנות יד שניה והן ברחובות המגורים בהם יש בעיית חניה. נעמוד בקשר מול נתיב אקספרס להגדלת תדירות התחבורה הציבורית מהכפר ואליו. ניזום הקמת עמדות טעינה חשמליות מהירות בכפר.
  • חיים משותפים – המועצה תהיה מחויבת לחיים משותפים הן ברמה האסטרטגית-תכנונית והן בחיי היום-יום מתוך הבנה שקיום משותף של קהילות במרחב המשותף תורם לחוסן הקהילתי, לחיזוק הכלכלה, הביטחון ולעושר החינוכי התרבותי והחברתי. 
  • קידום חיים משותפים יבוצע ביחד עם היישובים והקהילות, תוך אימוץ פרקטיקות שוברות מחיצות ומציאת פתרונות והסרת חסמים. קידום מודלים של לימוד משותף, חינוך לחיים משותפים ולימוד שפה ותרבות בכל שכבות הגיל במערכת החינוך המועצתית.
  • עידוד וסיוע לפעילות קהילתית משותפת בין ישובים סמוכים וברמת המועצה, החל מהגיל הצעיר ועד לפעילות מבוגרים. חיבור בין מערכות החינוך החברתיות לרבות הספורט לבין הקהילות השכנות ויצירת חיבורים מתאימים. קידום פרויקטים משותפים עם שכנינו מכלל המגזרים לרווחת האזור כולו. בניית פורום שיתוף פעולה (ראו ביטחון) בין המועצה לבין הרשויות השכנות ומשרדי הממשלה, לרבות אשכול משרד הפנים, אשר יקדם מצד אחד תקצוב ופרויקטים לרווחת האזור כולו ומהצד השני יקדם שיתופי פעולה אפקטיביים למניעת פעולות הפוגעות ברווחת התושבים, הביטחון והסדר הציבורי במועצה.
  • כפר אומנים ותיירות – פיתוח משאבי הכפר כעוגנים במיצוב ומיתוג כפר ורדים כיעד תיירותי בדגש על אומנות וחיים בגליל במישור הלאומי והבינלאומי. המועצה תוביל, תיזום ותתכלל את כל העושר התיירותי הנזכר, תפתח, תקדם ותפרסם את המרחבים הפתוחים התיירותיים של הכפר, את המוזאונים, הצימרים, והמגוון האנושי המיוחד כדי להפוך את כפר ורדים לפנינה תיירותית מובילה.
  • ספורט – המועצה תוביל להגברת המודעות וחינוך לאורח חיים בריא וספורטיבי, איכותי ומגוון לכלל תושבי כפר ורדים באמצעות קבוצות ואירועי ספורט קהילתיים, עממיים ומקצועיים. המועצה תדאג לקדם תשתיות ונגישות למתקני הספורט, לתת שירות איכותי ומקצועי, להגיע למצוינות, ערכים, תרבות והישגים ספורטיביים. המועצה תפעל לשילוב וקידום אנשים עם מוגבלויות.  המועצה תפעל לחזק את הניהול המקצועי בכל ענפי הספורט התחרותיים האישים והקבוצתיים במועצה, תפתח ענפי ספורט נוספים לכלל האוכלוסיות (לרבות נשים וא.נשים עם מוגבלות), תחזק את מערך האימון בענפים השונים, תפתח תשתית ואיתור ספורטאים מצטיינים, תחזק את התשתיות הנדרשות, תפעל לקידום ותמיכה בספורטאים וענפי בפורט, תקיים אירועים ותחרויות בענפים השונים ברמה המקומית והארצית.
  • מרכז מסחרי וקאנטרי –  המועצה תפעל ל"החיאת" המרכז הנוכחי ופיתוחו ו/או להקמת מרכז נוסף באחד המקומות המיועדים לכך בתב"ע. המועצה תפעל שהמרכזים יספקו שירותים מגוונים ובמועדים ושעות מספקים מבחינת התושבים. מחלקת הרישוי והפקוח תוודא שהמרכזים יהיו ברמת איכות ותחזוקה גבוהים.